11 Ocak 2012 Çarşamba

İRLANDA EKMEĞİ

Ekmek severmisiniz? Ben bayılırım , çok fazla yemesemde hergün özellikle kahvaltıda mutlaka ekmeğim olur..onsuz olmuyor..Beyaz ekmek yerine genelde kahverengi yada daha sağlıklı, az katkı maddesi bulunan undan yapılmış olanlara  hiç hayır demem..dolayısı ile, nerdeyse her gittiğim yerde, yemek sofralarında mutlaka ekmek bana yakın yerde yerini alır..Bazen arkadaşlar değişik ve kolay ekmek tarifleride bulurlarsa bana mutlaka tarifini verirler. Bu akşam paylaşacağım tarif İRLANDA Ekmeği. Kendisi İrlandali olan bir arkadaş tarifi benimle paylaşmıştı. Yapımı çok kolay olan ve içinde maya bulunmayan ekmeği arada sırada yapar ve ev ekmeğinin verdiği keyifle afiyetlen yerim.
Asıl tarifte buttermilk (Yağlı süt ) ve kuru üzüm kullanılması yazıyorsada ben kendi ağız tadıma göre biraz değiştirerek kendi tarifimi uyguluyorum. Kuru üzüm sevmem , pasta ve ekmek lerdede kullanılınca tek tek ayırdığımdan  üzüm lü tüm tarifleri, Emel usulü diye farklılaştırırım:-) Butter Milk in ne olduğunu bilmeyenler olursa diye kısa bir açıklamada bulunayım: Çok az yağ içeren (Isminden farklı olarak), hafif ekşimsi, bizim ayrana benzeyen, sütün biraz daha koyu ve kremsi kıvamlısı.Şimdi bizim ayrana benzer olunca ben de marketten buttermilk almak yerine evdeki yoğurdu hafif sulandırıp, ve üzüm yerinede taze dereotu, kuru nane koyup ortaya leziz nefis bir ekmek çıkarıyorum..Denemek isterseniz tarif burada))
İRLANDA EKMEĞİ

Malzemeler:
4,5 su bardağı un (Ben kepekli un kullanıyorum)
1 pk. kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
1/2 demet dereotu (Arzu edilirse)
1 yemek kaşığı kuru nane (Arzu edilirse)
2 su bardağı ayran ( yada 1,5 su bardağı butter milk)
1 ad.yumurta

Yapılışı:
Un hariç tüm malzemeleri karıştırın. Unu yavaşça ilave edin, ele yapışmayan bir hamur olacak..Verilen un ölçüsünden fazlası gerekirse az un ilave edin , hamur hala yumuşaksa o şekilde bırakın , fazla da un ilave etmeyin..ekmek daha yumuşak olur.. Varsa kalıbınızı hafif yağlayarak hamuru içine koyun, kalıp yoksa benim gibi elinizle uzun ekmek şekli vererek pişirme kağıdı döşeli tepsiye koyun ve 20 dk. kadar hamuru dinlendirin. Hamurun üzerine bıçakla uzunlamasına yada çapraz olarak derin çizik atın. Önceden ısıtlmış fırında (200’/400’ F) 45 dk. pişirelim. kontrol ederek fırından çıkarıp soğumaya bırakalım ve kalıptan çıkaralım AFİYET OLSUN..

NOT: Ben kalan ekmeği ertesi günü incecik dilimleyerek üzerine tereyağı sürüp cok azda tuz ve karabiber serperek hafif kızartıyorum, nefis oluyor..tavsiye edilir..

Türkiyedeki ve yurtdışındaki fırınların pişirme süreleri az birşey farklılık gösterdiğinden siz kendi fırınınıza göre pişirme süresini ayarlarsınız.

1 yorum:

Deniz dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.